• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Märkligt? Jag har helt enkelt inte kollat mitt konto senaste dagarna. Vad är märkligt med det?

Ja det va väl ett lite märkligt svar om tada undrar hur lång tid det tog så är det väl bara att logga in på banken och kolla . Svara enkelt japp dom är på plats och det tog x dagar .
Annars kan man kanske inte förvänta sig bra svar själv när man undrar något .

Detta gör ju att annan tvivlar på om du fick något lån .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
För mig tog det 4 dagar innan pengarna fanns på kontot.
Beviljad direkt när jag sökte på webbsidan, tror jag ringde efter några dagar och frågade om det var nåt fel då jag tyckte det dröjde. Då berättade personen i kundservice att utbetalning var gjort på morgonen dagen efter jag sökte och blev beviljad. Sen var det nog Swedbank som segade med att få in pengarna till mitt konto.
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
För mig tog det 4 dagar innan pengarna fanns på kontot.
Beviljad direkt när jag sökte på webbsidan, tror jag ringde efter några dagar och frågade om det var nåt fel då jag tyckte det dröjde. Då berättade personen i kundservice att utbetalning var gjort på morgonen dagen efter jag sökte och blev beviljad. Sen var det nog Swedbank som segade med att få in pengarna till mitt konto.

Tack för info
 
V

Vadtusangörjag

Gäst
Poäng: 0
Så glad att jag hittat den här tråden!
Håller på att köpa en bostadsrätt men banken börja strula ang. säljarens fullmakt, så får inte säljaren fram rätt papper går inte vår ansökan igenom. Banken är i detta fall inte ens rimliga i sin bedömning då de hävdar egna riktlinjer till ett juridiskt godkänt dokument.
I alla fall så till saken hör att jag har ett samlingslån på 88k men sen även ett i Anyfin på 82k, och det i Anyfin vet inte sambon om. Uc som banken tog skedde innan, så behöver vi låna i annan bank nu för att kunna köpa lgh kommer båda synas och påverka vad vi får låna. UC åkte från 0,4 till 1,0.
Vi äger en villa som vi har möjlighet att låna upp samma summa på och då gäller fortfarande den tagna UCn då de använder samma i 3mån. Ansökte om 85k på Wästgöta i fredags med 385k i årslön och 7 på kopian från bisnode. Hoppas jag får det beviljat och snart så jag kan lösa det utan att sambon blir involverad. Så klart behövdes det manuell behandling så det tar ännu längre tid! Sååå nervig nu!
 
T

Tada

Gäst
Poäng: 0
Så glad att jag hittat den här tråden!
Håller på att köpa en bostadsrätt men banken börja strula ang. säljarens fullmakt, så får inte säljaren fram rätt papper går inte vår ansökan igenom. Banken är i detta fall inte ens rimliga i sin bedömning då de hävdar egna riktlinjer till ett juridiskt godkänt dokument.
I alla fall så till saken hör att jag har ett samlingslån på 88k men sen även ett i Anyfin på 82k, och det i Anyfin vet inte sambon om. Uc som banken tog skedde innan, så behöver vi låna i annan bank nu för att kunna köpa lgh kommer båda synas och påverka vad vi får låna. UC åkte från 0,4 till 1,0.
Vi äger en villa som vi har möjlighet att låna upp samma summa på och då gäller fortfarande den tagna UCn då de använder samma i 3mån. Ansökte om 85k på Wästgöta i fredags med 385k i årslön och 7 på kopian från bisnode. Hoppas jag får det beviljat och snart så jag kan lösa det utan att sambon blir involverad. Så klart behövdes det manuell behandling så det tar ännu längre tid! Sååå nervig nu!

Du kan väl tala om hur det gick sen när du får svar .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp